Tips van scholen voor scholen
Ga je als school voor het eerst bestellen met ECK iD? In de praktijk ontstaan goede ideeën om het bestelproces met ECK iD goed te laten verlopen voor een probleemloze digitale start van het schooljaar. Scholen delen hier hun tips en adviezen.
Augustinianum Eindhoven: leerlingen maken schoolaccount aan op kennismakingsdag
Om te kunnen bestellen met het ECK iD moeten leerlingen een eigen schoolaccount hebben vóór de bestelperiode om is (meestal eind juni). Dat is voor veel scholen een uitdaging. Bij het Augustinianum in Eindhoven hebben Jeanne Thomassen en Miriam Maas hier wat op gevonden. Zij schrijven leerlingen voorlopig in. Dan krijgen leerlingen alvast een account en kunnen alvast inloggen op de kennismakingsdagen. AIs de leerling daadwerkelijk komt, maakt de school de voorlopige inschrijving definitief. De leerling kan zijn account dan meteen gebruiken om leermiddelen te bestellen. Gaat de leerling naar een andere school? Dan annuleert de school de voorlopige inschrijving gewoon. LEES MEER en voorbeeldbrief…
Parmant Scholen: bestel- en accountinfo in gesloten envelop bij kennismaking
Bestel- en accountinformatie… die heb je beide nodig om leermiddelen te bestellen met ECK iD. “Bij Parmant scholen vergroten we de kans dat leerlingen die twee bij elkaar houden heel eenvoudig,” vertelt Marga Thijssen, applicatiebeheerder voor Magister. “Zodra de nieuwe leerlingen zijn geplaatst in een klas kunnen er accounts en wachtwoorden worden aangemaakt. De aangemaakte gegevens met de bijbehorende wachtwoorden worden tijdens de kennismakingsmiddag verstrekt in een gesloten envelop met de bestelinformatie van Iddink. Alle nieuwe (brugklas)leerlingen ontvangen op de eerste schooldag weer een brief met dezelfde inloggevens en hetzelfde wachtwoord en moeten tijdens die eerste bijeenkomst op school met de hulp van de mentor het wachtwoord wijzigen. LEES MEER en voorbeeldbrief….